Stimate manager HR,

Doi super-specialisti va ofera detalii „din interior” despre felul cum trebuie interpretate modificarile aduse de OUG nr. 53/2017, dar si despre alte subiecte extrem de actuale:

  • Contractul de munca cu fractiune de norma
  • Aspecte punctuale privind diferitele temeiuri de concediere
  • Pensionarea salariatului
  • Evaluarea periodica a salariatului
  • Efectele digitalizarii asupra Raporturilor de munca
OUG nr. 53/2017 a adus una dintre cele mai consistente schimbari ale Codului muncii din ultimii ani.

Noutatile se refera la inasprirea amenzilor in cazul muncii nedeclarate, la eliminarea obligativitatii incheierii contractului de munca in forma scrisa, dar si la obligatii suplimentare in sarcina angajatorilor. Concret:

s-a introdus obligativitatea ca fiecare angajator sa pastreze la locul de munca al fiecarui salariat copia contractului individual de munca (si nu doar la sediul angajatorului);

actele aditionale la contractele individuale de munca trebuie incheiate anterior punerii in practica a modificarilor (cu exceptia cazurilor in care acestea rezulta din lege sau din contractul colectiv de munca aplicabil);
s-a introdus obligativitatea evidentierii orelor la care incepe si se sfarseste programul de lucru.


Ce neclaritati si dificultati au aparut in
interpretarea si aplicarea noilor prevederi?


Aflati raspunsurile la Seminarul National de Legislatia Muncii 2017 in cadrul caruia 2 specialisti de top va vor prezenta cu profesionalism schimbarile aduse de OUG nr. 53/2017 si implicatiile lor pentru dvs., alaturi de alte informatii extrem de valoroase despre teme sensibile ale domeniului HR.




Exemple de neclaritati intalnite de managerii HR la
evidentierea orelor de incepere si incheiere a programului!


1. Cum anume se va putea organiza registrul de evidenta? Ne vom intoarce la pontarea de catre fiecare salariat in registru, cu ora exacta de sosire si cea de plecare?

2. Salariatii vor trebui sa completeze sub semnatura aceste informatii sau le vor putea completa intr-un registru electronic?

3. Ce se va intampla in companiile cu multi salariati, dar care nu au, totusi, un sistem de acces electronic care sa stocheze aceste informatii?

4. Ce se intampla daca se intra pe cartela altui coleg? Cum va putea angajatorul sa tina evidenta intrarii si iesirii? Se va dubla aceasta evidenta cu obligatia salariatilor ca fiecare in parte sa completeze, imediat ce ajunge la locul de munca, ora la care a sosit, insa intr-un alt registru?

5. Cum vor proceda angajatorii cu salariatii care nu au un loc de munca stabil (fix) sau care lucreaza la sediile clientilor angajatorilor lor?

6. Cum se va tine evidenta pentru salariatii care lucreaza de acasa si care isi stabilesc singuri programul de lucru?

Aflati raspunsurile participand la Seminarul National de Legislatia Muncii 2017.

Parcurgeti, va rugam, in continuare tematica integrala a seminarului si va veti convinge instantaneu de oportunitatea si utilitatea informatiilor prezentate.

Facem o mentiune speciala pentru sesiunea interactiva de discutii si studii de caz, in cadrul careia veti avea posibilitatea sa puneti exact intrebarile care va intereseaza in mod special si sa primiti pe loc raspunsurile – complete, 100% profesioniste, impecabile.





7 teme de maxim interes vor fi abordate la
Seminarul National de Legislatia Muncii 2017


1.    Noutati privind trecerea contributiilor sociale de la angajator la angajat si impozitarea veniturilor salariale

A. Trecerea contributiilor sociale de la angajator la angajat determina in practica 2 situatii posibile:
a) salariul brut ramane acelasi;
dau
b) salariul brut se modifica;

B. Ce implica si cum se realizeaza fiecare dintre cele doua masuri?
C. Se schimba regulile privind acordarea deducerii personale. Care sunt noile reguli?
D. Ce contributii sociale datoreaza salariatii ale carora venituri brute se situeaza sub nivelul salariului de baza minim brut pe tara?
E. Angajatorii datoreaza o noua contributie – contributia asiguratorie pentru munca
  • Ce este aceasta contributie? Pentru ce sume se datoreaza?
  • Ce se intampla cu contributia la somaj, contributia pentru concedii si indemnizatii, contributia pentru pentru accidente de munca si contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale?
F. Cota de impozit pe veniturile salariale se reduce

2.    Registrul general de evidenta al salariatilor

Prevederi actuale:

  • Termene de inregistrare
  • Documente in baza carora se efectueaza inregistrarile in ReviSal
  • Inregistrarea suspendarilor in ReviSal. Prevederi actuale
Proiect de hotarare de Guvern. Ce se modifica in privinta Registrului general de evidenta al salariatilor

3. Cele mai recente modificari intervenite in legislatia muncii
  • Modificarea Codului muncii. Primele reactii, primele dificultati, primele solutii
  • Stabilirea programului de lucru
  • Precizari privind contractul cu fractiune de norma
  • Modificari ale Codului fiscal cu impact asupra raporturilor de munca
  • Declaratia 112. Noi mentiuni.

4. Munca nedeclarata: control si preventie in relatia cu inspectoratul teritorial de munca
  • Munca salariatului al carui contract este suspendat
  • Musafiri in firma? Cum ii inregistram.
  • Practica in productie
  • Orele suplimentare

5. Efecte ale digitalizarii asupra raporturilor de munca
  • Timpul de munca in contextul digitalizarii
  • Tele-salariatul – proiectul de lege
  • Cauza Barbulescu – viata privata a salariatului. Comunicatiile pe chat si e-mail. Efecte asupra Regulamentului intern
  • Comunicarea deciziei de concediere pe e-mail
  • Probleme de confidentialitate
  • Monitorizarea orelor de program

6. Pensionarea salariatului
  • Incetarea contractului individual de munca in diferitele cazuri de pensionare;
  • Consecinte in caz de continuare a raporturilor de munca dupa data indeplinirii conditiilor de pensionare
  • Reangajarea salariatului pensionar. Posibilitatea de a cumula pensia cu salariul. Contributii sociale
  • Ajutorul la pensionare
7. Evaluarea periodica a salariatilor
  • Criterii de evaluare
  • Selectia salariatilor in cazul concedierii individuale. Se poate organiza un concurs in vederea selectiei?
  • Fisa postului in contextul evaluarii salariatilor. Posibilitatea modificarii unilaterale
  • Evaluarea si formarea profesionala
  • Practica judecatoreasca in domeniul evaluarii



Pregatiti-va intrebarile pentru
sesiunea interactiva de discutii libere!


In cadrul acestei sesiuni aveti posibilitatea sa le prezentati lectorilor probleme concrete cu care va confruntati in activitatea dvs. si sa primiti pe loc solutiile. Este o oportunitate foarte apreciata de participanti, dovada multitudinea de intrebari adresate la editiile anterioare ale seminarului.

Exemple de probleme de actualitate care vor fi dezbatute
si solutionate in cadrul Seminarului National de Legislatia Muncii 2017:


1. „Avand in vedere modificarile legislative in ceea ce priveste condica de prezenta, cum trebuie sa procedam in cazul salariatilor care desfasoara activitate de vanzari si ajung o singura data pe luna la sediul societatii?”

2. „Cum pot fi corectate retroactiv erorile de inregistrare din pontaj? Care este cadrul legal?”


3. „Am demarat procedura de cercetare disciplinara in cazul unui salariat care a lipsit nemotivat cateva zile, acesta s-a prezentat la audiere, dar nu a putut justifica obiectiv lipsa de la serviciu. Putem dispune concedierea lui?”

4. „In baza cererii salariatei pentru suspendarea contractului pentru cresterea copilului, unitatea intocmeste act aditional sau decizie de suspendarea a contractului de munca?”


5. „Pentru ce categorii de salariati se calculeaza contributiile angajatorului la nivelul salariului minim pe economie?”




Este important sa participati la Seminar deoarece:

1. Va rezolvati PE LOC cele mai spinoase probleme de legislatia muncii, discutand chiar cu expertii: specialisti-practicieni cu o bogata experienta in domeniu, persoane care stiu exact care sunt punctele slabe ale legislatiei (din punctul de vedere al angajatorului) si cum pot fi ele depasite.

2. Obtineti pe loc raspunsuri corecte si eficiente pentru toate intrebarile concrete pe care le aveti.

3. Primiti informatii de ultima ora din domeniul legislatiei muncii.


4. Aveti posibilitatea de a invata din experienta celorlalti participanti la seminar. In felul acesta veti sti sa evitati greseli si veti descoperi solutii pentru problemele dvs. similare.

5. Beneficiati de instrumentele de lucru care va permit o participare eficienta la seminar: caietul de seminar plus materiale informative si legislative de stricta actualitate.





Seminarul este un eveniment de elita!
Iata ce spun cei care au participat la editiile trecute
ale Seminarului National de Legislatia Muncii!


„Nu-mi inchipuiam ca exista subtilitati atat de intersante legate de contractele cu fractiune de norma, un domeniu care ma intereseaza in mod deosebit. Am aflat lucruri la care, recunosc, nu ma gandisem vreodata.”
Andrada Netoiu, Alpex Group, Bucuresti

„M-au surprins in mod foarte placut subiectele abordate, foarte semnificative in contextual actual, precum si acuratetea si eleganta solutiilor prezentate. Am observat ca participantii nu mai pridideau sa isi ia notite. Felicitari!”
Ramona Corina Hortean, Tehnoinstrument, Brasov

„Jos palaria pentru informatiile prezentate si pentru atmosfera generala! O nota maxima pentru cei trei lectori si pentru organizatori!”
Marcian Rusu, BLC Services, Otopeni

„Sunt foarte multumita pentru ca, la editia din 2016 a Seminarului, am primit un raspuns excelent la o problema destul de delicata: un angajat al carui CIM incetase la inceputul anului ne solicita sa-i platim 20 de zile de concediu de odihna neefectuat, aferente intregului an 2016, motivand ca sintagma «se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic» a fost eliminata odata cu intrarea in vigoare a Legii nr. 12/2015. Gratie raspunsului primit la seminar am putut sa-i explicam foarte limpede de ce nu are dreptate. Multumesc.”
Ana Dornea, manager HR, Bucuresti


5 argumente solide in favoarea participarii dvs. la
Seminarul National de Legislatia Muncii:


1) Experienta companiei organizatoare (Grupul romano-german Rentrop & Straton are in palmares peste 197 de seminarii si conferinte pe teme de legislatia muncii, care au primit toate, fara exceptie, calificativul “Ireprosabil!”)

2) Competenta si profesionalismul lectorilor (prof. univ. Raluca Dimitriu, doctor in dreptul muncii, formator al magistratilor specializati in litigii de munca, in cadrul Institutului National al Magistraturii si consilier juridic Rodica Mantescu, cu o experienta profesionala de 16 ani in domeniul dreptului muncii si al asigurarilor sociale)

3) Calitatea informatiilor oferite (in contextul actual, caracterizat de multe ambiguitati, orice “secret” de legislatia muncii dezvaluit de specialisti este nu numai util, ci si extrem de oportun)

4) Locatia de lux (Hotel Bradul****, Poiana Brasov)

5) Atmosfera „cu greutate”, generata de atat de numarul masiv de participanti (peste jumatate din locuri s-au ocupat in prima zi de inscrieri), cat si de profesionalismul acestora – directori HR de la mari companii, juristi, consultanti, manageri.

Evenimentul este unul cu adevarat memorabil, care va plaseaza pe dvs., ca participant, intr-un grup foarte select.  Un eveniment despre care, cu siguranta, se va vorbi enorm in perioada urmatoare.



Va rugam sa retineti!
Seminarul va fi axat pe situatii concrete in care managerii HR au neclaritati si pe dezbaterea tuturor aspectelor juridice/fiscale ale situatiilor cu probleme. Va atragem atentia, este vorba despre solutionarea unor probleme practice intalnite in activitatea de zi cu zi si care, cu siguranta, sunt si problemele dvs.!


Tarif participare seminar:

  • Taxa instruire seminar: 672 lei + TVA 
  • Tariful de cazare OPTIONAL:
    Cazare 2 nopti + mese : 1.400 lei + TVA
    Pentru insotitor, cazare + mese = GRATUIT!

Astfel, pentru participarea dvs. la Seminar, bifand si optiunea de cazare, totalul dvs. de achitat va fi 2.072 lei + TVA.

Cazarea este asigurata la Hotel Bradul****in limita locurilor disponibile. Se intra vineri cu cina si se iese duminica cu micul dejun.

Atentie! Locurile sunt limitate!



Alte 5 beneficii ale participarii dumneavoastra:

  • Facultativ, cazare la hotel Bradul**** din Complexul hotelier Ana Hotels, Poiana Brasov,  in limita locurilor disponibile;
  • Coffee break in cadrul seminarului;
  • Accesul gratuit la piscina, sauna, jacuzzi, salon de relaxare la hotel Sport****, aflat in imediata apropiere a Hotelului Bradul****;
  • Masa si seminarul vor avea loc la hotelul Sport****.
  • Pentru insotitor, cazare + mese = GRATUIT!

Locul de desfasurare: Hotel Sportul****, Poiana Brasov

Data: 17 - 19 noiembrie 2017
 
Programul evenimentului:

Vineri 17 noiembrie – prima zi:
16:30 – 18:00 Sesiunea 1
18:00 – 18:15 Coffee break
18:15 – 19:45 Sesiunea 2

Sambata 18 noiembrie – a doua zi:
10:00 – 11:30 Sesiunea 3
11:30 – 12:00 Coffee break
12:00 – 13:30 Sesiunea 4

Duminica 19 noiembrie – a treia zi:
Zi libera, program de voie

La finalul evenimentului veti fi recompensat cu diploma de participare!

Lectori:

Raluca Dimitriu - Profesor universitar, doctor in drept

  • Cursuri postuniversitare:
  • Academia de Drept International de la Haga;
  • Academia de Drept European – Florenta;
  • Budapesta - Cursuri de solutionarea conflictelor de munca organizate de CEU (Universitatea Central Europeana – Budapesta, Ungaria) in colaboare cu N. Cordozo School of Law, New York si Hamline University School of Law, Minnesota;
  • Colegiul postuniversitar Darwin - Universitatea Cambridge;
  • Specializari didactice si de specialitate, in dreptul comparat al muncii: Stockholm, Orleans, Reading, Geneva.

Rodica Mantescu - consilier juridic

Licentiata in stiinte juridice, Rodica Mantescu o are experienta profesionala de 10 ani in domeniul dreptului muncii, al dreptului contencios administrativ si fiscal si al asigurarilor sociale, consultanta de specialitate, dar si reprezentare in fata instantelor de judecata.


Alte aspecte relevante:

  • Master in domeniul „Relatii de munca si industriale” - Universitatea Bucuresti
  • Consultanta in domeniul contributiilor sociale la seminariile organizate de Rentrop & Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri
  • Autor al lucrarii „Contributii sociale aferente veniturilor impozabile” - Editura Rentrop & Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri


Rezervati-va chiar acum un loc la Seminarul National de Legislatia Muncii! Completati formularul de inscriere de mai jos si un reprezentant Rentrop & Straton va va contacta pentru confirmare si achitarea locului dvs.



In plus, primiti CADOU

„Procedura completa la angajare. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR”.


Din cuprinsul lucrarii:

  1. Reglementari    
  2. Alegerea raportului juridic
  3. Alegerea modalitatii de angajare
  4. Obligatii si proceduri privind posturile vacante
  5. Conditii pentru angajarea somerilor
  6. Conditii pentru angajarea absolventilor
  7. Conditii pentru angajarea strainilor
  8. Conditii pentru obtinerea avizului de angajare
  9. Angajarea cetatenilor UE pe teritoriul Romaniei
  10. Angajarea persoanelor cu handicap
  11. Dosarul personal al salariatului (actele necesare la angajare)
  12. Registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal)
  13. Stabilirea unor reguli interne

Pretul acestui caiet este de 149,1 lei (142 lei + TVA), dar dvs. il primiti CADOU in calitate de participant la Seminarul National de Legislatia Muncii 2017

 
 

  Clientii care participa la acest seminar au fost interesati si de:
  • Seminarul National ReviSal, 31 octombrie 2017, Bucuresti

  Nota: daca doriti sa inscrieti trei sau mai multe persoane la un seminar, va putem acorda o REDUCERE de pret. Va rugam sa ne contactati prin email oferte@rs.ro sau telefon la numarul 021.209.45.12 (luni - vineri, intre 08:30-18:00).

Va asteptam cu drag,




Liliana Grigore,
Organizator eveniment Rentrop & Straton

 

Nota: Daca va inscrieti, dar nu mai puteti participa, va rugam trimiteti o notificare cu minimum 3 zile lucratoare inainte de desfasurarea evenimentului — in scris, la adresa seminarii@rs.ro, sau telefonic, la numarul 021.209.45.45. In aceste conditii, suma deja achitata va permite participarea la alt eveniment similar organizat de Rentrop&Straton. In lipsa notificarii in conditiile specificate mai sus, suma achitata nu se va restitui.

 


M.B.


Formular de comanda

Recomandati prietenilor acest produs prin apasarea butonului

Va rugam, alegeti atelierele la care doriti sa participati:



Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
E-mail*
Nota de informare!

termenii si conditiile site-ului!

* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.